اخبار شهر دبیران و ایران

وبلاگ برتر شهرستان زرین دشت

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

خوش آمدید

امکانات


تفکیک آرا در شهرستان زرین دشت

 بنا به گزارش فرمانداری زرین دشت میزان آرای صحیح ماخوذه در این شهرستان 36717 رای بوده است و میزان آرای نامزدها به ترتیب زیر می باشد.

ردیف نام و نام خانوادگی نامزد انتخاباتی تعداد رأی
۱ عبدالمهدی بابایی
۹۲۰۷
۲ عبدالمحمد   رستاد ۱۲۱۶۳
۳ نبی اله   احمدی ۶۸۷۵
۴ محمد مهدی    افشاری ۶۱۶۳
۵ جهانگیر نظری اکبر آبادی ۲۲۲۵
۶ ابراهیم     عسکری ۸۴
   میزان کل آرا ۳۶۷۱۷

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 15 / 12 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

معارفه شهردار جدید دبیران

 بلاخره پس از مدتها کشمکش ، مراسم معارفه شهردار دبیران با حضور فرماندار زرین دشت ائمه جمعه و جمعی از مسئولین برگزار شد . در این مراسم از زحمات پور ملانظری سرپرست شهرداری تقدیر بعمل آمد و آقای یاسر شریعتی  به عنوان شهردار دبیران معرفی شد . گفتنی است آقای شریعتی قبلاً شهردار دبیران و پس از آن به سمت معاون فرمانداری زرین دشت انتخاب شده بود . 

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 29 / 11 / 1390برچسب:شهردار دبیران , فرمانداری زرین دشت , , موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

اطلاعیه ویژه اهالی شهرستان داراب و شهر دبیران

 اطلاعیه دفترخانه رسمی ازدواج 173 داراب (سردفتر اسحاق جعفری اهل و ساکن شهر دبیران )
جهت مشاهده به ادامه مطلب مراجعه نمایید


ادامه مطلب
نويسنده: dabiran1 تاريخ: 22 / 10 / 1390برچسب:اطلاعیه سردفتری ازداواج اهالی شهر دبیران در داراب , دفترخانه ازدواج 173 داراب اسحاق جعفری, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بازدید از پروژه گازرسانی به دبیران و شهر پیر

 

اقتصادی فرماندار شهرستان به همراه مهندس محبی رئیس اداره گاز و سرهنگ اژدری فرماندهی انتظامی از پروژه گاز رسانی به شهر های دبیران  و شهرپیر بازدید نمود و ضمن بررسی مسائل ومشکلات خواستار تسریع در روند تکمیل پروژه مذکور گردید.

گفتنی است که در طی 4 ماه فعالیت زیر سازی این پروژه به انجام رسیده است و کار لوله گذاری آن از سمت خسویه آغاز و تا ایستگاه(گاز) که در 3 کیلومتری شهر دبیران واقع می باشد انجام گیرد. 

 

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 19 / 10 / 1390برچسب:بازدید از پروژه گازرسانی در دبیران , اقتصادی فرماندار زرین دشت, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

روکش آسفالت جاده دبیران جهرم

 بلاخره پس ازمدتها روکش آسفالت سه راهی جهرم ، لار به سمت دبیران شروع شد که قابل تقدیر و تشکر می باشد ،ولی طبق شنیده ها روکش فقط به طول 5 کیلومتر می باشد ، و با توجه به خرابی جاده در تمام طول مسیر از فرماندار محترم و عدالت محور خواهشمندیم جهت آسفالت مابقی جاده نیز اقدامات لازم را مبذول فرمایند.

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 18 / 10 / 1390برچسب:آسفالت جاده دبیران جهرم, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بازدید فرماندار از درمانگاه دبیران

  فرماندار زرین دشت به اتفاق ائمه جمعه شهرهای دبیران و شهرپیر و معاون مدیریت توسعه شبکه و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت و رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان از درمانگاه شهر دبیران به منظور بررسی وضعیت این مرکز بازدید نمود.

در حاشیه این بازدید اقتصادی با اشاره به تمرکز جمعیت در شهر دبیران خواستار فعالیت شبانه روزی این مرکز شد.

در جریان این بازدید بر ادامه پیگیری ها تأکید شد .

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 14 / 10 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

نتیجه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 شهر دبیران

بنا بر اظهارات یکی از اعضای شورای شهر دبیران ، جمعیت شهر دبیران در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال نود به 12150 نفر رسیده است که نسبت به پنج سال قبل حدود سه هزار نفر به جمعیت آن اضافه شده است . ناگفته نماند آمار عشایر شهر دبیران که اکثراً ساکن دبیران هستند به آمار عشایر زرین دشت اضافه شده است که جای بسی تامل دارد .البته هیچگونه آمار رسمی از سوی مرکز آمار ایران اعلام نشده است که در صورت اعلام بلافاصله در این وبلاگ اطلاع رسانی خواهد شد .

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 18 / 9 / 1390برچسب:جمعیت شهر دبیران , نتیجه سرشماری سال 90, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بازدید فرماندار زرین دشت از پروژه گازرسانی به شهر دبیران و شهر پیر

 

خلیل اقتصادی فرماندار شهرستان زرین دشت به اتفاق مصطفی محبی رئیس اداره گاز ضمن بازدید از پروژه خط انتقال گاز به شهرهای شهر پیر و دبیران از روند پیشرفت پروژه مذکورمطلع گردید.
لازم به ذکر است که این پروژه با اعتباری بالغ بر دومیلیارد ودویست وپنج میلیون تومان شامل اجرای ۲۲ کیلومتر خط انتقال گاز ۶اینچ ونصب یک دستگاه CGS (ایستگاه تقلیل فشار ) به ظرفیت ۲۰هزار متر مکعب در ساعت در شهریور ماه سال جاری کلنگ زنی گردید و تا پایان سال ۱۳۹۱ به بهره برداری خواهد رسید.

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 8 / 8 / 1390برچسب:گازرسانی به شهر دبیران,پروژه گازرسانی به شهر دبیران و شهرپیر,اخبار شهر دبیران, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

تاریخچه کامل شهر دبیران

 

شهرستان زرین دشت

 شهرستان زرین دشت که در اوایل سده ۲۱ میلادی از شهرستان داراب جدا شد ، شامل دو بخش مرکزی و ایزدخواست و  سه شهر حاجی‌آباد ( مرکز شهرستان)، شهر دبیران( در فاصله ی۳۲ کیلومتری) و شهرپیر ( در فاصله ی۱۶ کیلومتری) است و جمعیت شهرستان حدود نود و پنج هزار نفر است.

  شهر دبیران

 مردم آن بیشتر به کشاورزی و دامداری مشغولند. بسیاری از مردم این شهر در کشورهای حوضه خلیج فارس مخصوصا امارات متحده عربی مشغول به کارند. بیشترین درختی که در این شهر یافت می‌شود  درخت خرما می‌باشد که در زبان محلی به آن مخ و نخل هم می‌گویند که این درخت هم به نوبه خود دارای انواع مختلفی می‌باشد اعم از شاهیونی، گنتال، پرکون، پیارم، لشت، خاصیون و ... مهم‌ترین منطقه کشاورزی  زمینهای اطراف شهر دبیران است و تولیدات عمده آن گندم، ذرت و هندوانه ‌است که از این نظر در شهرستان مقام اول را دارد.شهر دبیران جدیداًبه راه ارتباطی بین شهر ستان‌های داراب-لار-جهرم و زرین دشت در آمده‌که فاصله شهرستان‌های مزکور به نصف کاهش یافته‌است .مردم این شهر بیشتر عرب زبان و ازاعراب خمسه ساکن دراستان فارس هستند . فاصله این شهر بامرکز استان ۲۵۵ کیلومتراست. از نظر جغرافیای درجنوب شرقی فارس بین شهرستانهای داراب-لار-جهرم-فسا واقع شده‌است. این شهرستان دارای هوای گرم می‌باشد . شهر دبیران داری توابعی مانند شاعلمدار- دشت خاک و همچنین مناطق عشایری از قبیل جوخاری - کنج کریمی - چهار کوه - آبگرم و ... می باشد که زیر نظر تعاونی عشایری شهر دبیران می باشند . همچنین روستای دهنو تا چندی پیش از توابع شهر دبیران بود که به دلیل تقسیمات جدید کشوری از این شهر جدا شد.

 

شهر دبیران در طول جغرافیایی 54.108 و عرض 28.404 قرار دارد ارتفاع آن از سطح دریا 1108متر و از کل مساحت آن ۴۰٪ مناطق کوهستانی و تپه ماهور و مابقی دشتی و پست می‌باشد این شهر در جنوب شرقی استان فارس قرار دارد .

 

 

 

متوسط بارندگی سالیانه بر اساس آمار سی ساله 245/4میلی متر می‌باشد متوسط درجه حرارت نیز 22/7 است . حداکثر نزولات جوی در ماههای دی و بهمن نازل می‌شود وجود سایتهای مناسب آنغوزه از مهمترین پتانسیل‌های بلقوه‌است که با مدیریت صحیح و برنامه ریزی اصولی می‌توان براحتی آنرا وارد چرخه اقتصادی شهرستان نمود .ساختار و سازندهای زمین‌شناسی عمدتا مربوط به دوران دوم و سوم زمین‌شناسی بویژه متاثر از گروه فارس (میشان، آغاجاری و گچساران) می‌باشد.

 

 

 

منطقه دارای دشتهای موازی با کوهستانهای نسبتا منظم است اقتصاد مردم بیشتر وابسته به طبیعت موجود است به طوریکه از جمعیت ۱۹۰۰۰نفری شهر بیش از ۸۰٪ از این جمعیت وابسته به منابع طبیعی می‌باشند دامپروری و کشاورزی رونق نسبتا مناسبی دارد.

 

 

 

در این شهر 50000 راس دام وجود دارد که تمامی آنها به منابع طبیعی وابسته‌اند به لحاظ صنعتی توسعه نیافته و از نظر معدن نیز فقیر می‌باشد شهر دبیران در دسته مناطق خشک دسته بندی می‌شود و از نظر معدل درجه حرارت 22/7، معدل بارندگی سالیانه 245/4، ماکزیمم مطلق درجه حرارت 47/7 در مردادماه، مینمم دما2 درجه سلسیوس در دیماه می‌باشد.

 

 

این شهر از نظر فرهنگی در قبل از انقلاب وضعیت بسیار مطلوبی داشته و یکی از وقایع مهم فرهنگی که مردم شهرستان همیشه از آن بعنوان یک افتخار یاد می‌کنند، شرکت در انجمن انصار به همراهی حضرت آیت ا... مرحوم سید عبدالحسین لاری در انقلاب مشروطیت می‌باشد.

 


 این شهر اولین شهید را در شهرستان تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 29 / 7 / 1390برچسب:تاریخچه شهر دبیران زرین دشت, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

وقوع زمین لرزه در شهر دبیران

 

زمین لرزه ای با قدرت 5.3 درجه در مقیاس ریشتر ساعت  ۰۶:۲۲:۳۹  روز چهارشنبه مورخه ۲۷/۷/۱۳۹۰ شهر دبیران را لرزاند . بنا به گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مرکز این زلزله حوالی شهر پیر از توابع زرین دشت بوده است . این زمین لرزه خوشبختانه هیچگونه خسارت مالی و جانی نداشت.

 

.

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 28 / 7 / 1390برچسب:زلزله در شهر دبیران زرین دشت, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

افتتاح دفترخانه ازدواج

با عرض تبریک خدمت دوست و همکلاسی قدیمی جناب آقای جعفری به مناسبت دریافت ابلاغ دفتر خانه ازدواج ، به اطلاع همشهریان عزیز شهر دبیران و روستاهای اطراف می رساند به زودی سردفتری ازدواج آقای جعفری در شهر داراب دایر می شود . لذا انتظار می رود همشهریان عزیز حمایت خود از ایشان و مراجعه به این دفتر عملاً نشان دهند .اضافه می نمایم تسهیلات ویژه ای نیز به مردم شهر دبیران جهت ثبت ازدواج در این دفترخانه ارائه می گردد.


نويسنده: dabiran1 تاريخ: 22 / 7 / 1390برچسب:افتتاح سردفتری ازدواج اهالی شهر دبیران, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بهره برداری از پروژه گازرسانی به شهرهای دبیران و شهر پیر !!!

 طی مصاحبه اخیر آقای مومنی مدیر عامل گاز استان فارس با واحد خبر صدا و سیمای مرکز فارس پروژه گاز رسانی به شهرهای دبیران و شهرپیر و 8 روستای استان تا پایان سال به بهره برداری می رسد . وی افزود در این پروژه بیش از 47 هزار متر لوله گذاری میشود و با هزینه 17 میلیارد ریال عملیاتی شده است . 

ما نیز تا پایان سال منتظر می مانیم .

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 7 / 7 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بیان پاره ای از مشکلات و کمبودهای شهر دبیران

 

به نام یکتای هستی بخش

باعرض تبریک و تهنیت به مناسبت هفته دفاع مقدس ، یاد و خاطره همه شهدای 8سال دفاع مقدس و31 شهید گلگون کفن شهر دبیران را گرامی میداریم .
در اینجا به برخی ازمشکلات عمومی شهر دبیران اشاره می نماییم ، امید است مسئولین ذیربط باری از مشکلات این مردم انقلابی را بردارند.
 
1.نبود مکانهای فرهنگی و هنری
2. 24ساعته نبودن تنها درمانگاه و داروخانه شهر
3. نبودن برنامه ای برای اوقات فراغت جوانان در تابستان
4. کم عرض بودن خیابانهای شهر و پارک کردن ماشینها در دو طرف خیابان،و استفاده از سرعت گیر های نامناسب
5. کمبود فضای سبز
6. نرسیدن به وضعیت کوچه ها وخالی کردن خاک و ماسه در انها که باعث دوچندان شدن مشکلات آنها می شود
7. نبود نظارت بر حمل و نقل عمومی و ترافیک سطح شهر
8. بی توجهی به مسئله اشتغال و مسکن جوانان که جوانان را درازدواج با مشکل مواجه می سازد(و اعتیاد)
9. مشکل آب  وبرق
10. بلاتکلیف ماندن وضعیت استادیوم فوتبال
11. از مشکلات مهم این شهر ترک تحصیل دانش آموزان به دلیل مهاجرت خانواده برای امرار معاش به سایر نقاط استان
12. کلنگزنی مصلای شهر در چند سال قبل و اقدام نکردن در این زمینه
13. کم لطفی مسئولین شهر نسبت به بعضی از قسمتهای شهر
14. کمبود بانک درسطح شهر
15. نبود هنرستان فنی
16. نبود جایگاه عرضه سوخت 
17. و...
 
 
نويسنده: تاريخ: 5 / 7 / 1390برچسب:کمبود های شهر دبیران, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بررسی وضعیت آب و هوایی شهر دبیران

 

بارندگی :
 با توجه به آمار چند ساله ایستگاه باران سنجی مركز ترویج و خدمات جهاد كشاورزی دبیران  و با توجه به ایستگاهای مجاور (خسویه و حاجی آباد ) میزان متوسط بارندگی سالانه حدود 250-220 میلی متر می باشد . این میزان در سال 83 حدود 330 میلی متر بوده است . حداكثر نزولات جوی در ماههای آذر ، دی ، بهمن و اسفند اتفاق می افتد كه اكثر نزولات بصورت باران است . بطور كلی منطقه دبیران  دارای 4 ماه مرطوب و 8 ماه خشك می باشد و دارای اقلیم گرم و خشك است .
 درجه حرارت :
شهر دبیران  دارای تابستانی گرم و زمستانهای نسبتاً سرد می باشد . بر اساس آمار و اطلاعات موجود حداكثر درجه حرارت منطقه در گرمترین ماه سال بین 46- 43 درجه سانتی گراد می باشد و حداقل درجه حرارت 1 تا 2 درجه سانتی گراد زیر صفر است . بیشترین دما مربوطه به تیرماه و كمترین دما مربوطه به دی ماه است.
 بادهای موسمی:
این  منطقه دارای بادهای موسمی فصلی می باشد كه اكثراً در بهار و تابستان می وزد . جهت وزش بادها از شمال غربی به شرق می باشد . 

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 3 / 7 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

نام گذاری خیابانهای شهر دبیران

چندی پیش که در خیابانهای شهر دبیران می گذشتم به نامهای زیبایی که روی تابلو خیابانها نقش بسته بود مواجه شدم ، اسمهایی چون پردیس - توحید و ... که بسیار جالب و زیبا بود . امید است شورای شهر دبیران از اسامی شهیدان انقلاب دبیران جهت نامگذاری خیابانها نیز استفاده کند تا نام و حرمت شهیدان را پاس گذاشته باشیم .

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 28 / 6 / 1390برچسب:خیابانهای شهر دبیران, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بازدید فرماندار شهرستان زرین دشت از محل احداث کارخانه در ایزدخواست

 اقتصادی فرماندار شهرستان زرین دشت از محل احداث کارخانه تولید میلگرد ونبشی نورد ایزدخواست بازدید نمود و ازنزدیک روند پیشرفت فیزیکی این کارخانه را مشاهده نمود

لازم به ذکر است که این کارخانه دارای ظرفیت تولید روزانه یکصد تن میلگردو ایجاد اشتغال برای یکصد نفر در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر چهل میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال احداث می باشد.

 به امید احداث یک پمپ بنزین در شهر دبیران !!!

 

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 25 / 6 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بد سلیقگی در شهرداری دبیران


اخیراً  شهرداری شهر دبیران در اقدامی بسیار نادر اقدام به نصب چند پرچم به شکل بسیار بد و ابتدایی و با هزینه ای هرچند اندک از بیت المال مردم شهر دبیران نمود که به نظر بنده  کاری نا زیبا بود . نمی دانم این اقدام از روی بد سلیقگی است یا سیاه نمایی ، امیدوارم در کارهاهرچند اندک ولی به صورت اساسی انجام پذیرد تا در آینده نیز مورد تقدیر قرار گیرد . 

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 23 / 6 / 1390برچسب:ورودی شهر دبیران, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

رتبه بندی شهرداری دبیران و حاجی آباد

 همانطور که می دانید شهرداریها دارای رتبه هستند و رتبه بندی می شوند و رتبه آن نیز به جمعیت شهر ، امکانات شهر و فعالیت شهردار بستگی دارد. رتبه بندی ها از 1 الی 10 می باشد که شهر دبیران در رتبه 3 می باشد و از بسیاری از شهرها از قبیل مشکان ، لپویی ، نوبندگان ، قطب آباد ، بنارویه ،بیرم ، علامرودشت  و ... بالاتر می باشد و همطراز زاهد شهر است شهری که بسیار از دبیران پیشرفته تر می باشد و داری دانشگاههای پیام نور آزاد و سایر امکانات دولتی می باشد !!!

در ضمن شهرداری حاجی آباد نیز داری رتبه 6 می باشد که مسئولین در حال تکاپو برای ارتقای درجه آن می باشند

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 22 / 6 / 1390برچسب:درجه شهر دبیران, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

اطلاعیه اختصاصی وبلاگ اخبار شهر دبیران و ایران

 به استحضار تمامی دوستان ، بازدیدکنندگان و بخصوص همشهریان دبیرانی می رساند از این تاریخ کلیه اخبار و اطلاعات جالب علمی ، آموزش کامپیوتر و ...  را می توانید در وبلاگ dabiran2.blogfa.com مشاهده فرمایید ، زیرا این وبلاگ فقط به انعکاس اخبار شهر دبیران و شهرستان زرین دشت اقدام خواهد کرد .

با تشکر مدیریت وبلاگ

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 22 / 6 / 1385برچسب:شهر دبیران, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

اطلاعیه

اطلاعیه

وبلاگ اخبار شهر دبیران وایران از تمامی همشهریان گرامی که دارای وبلاگ با موضوع شهر دبیران می باشند جهت ثبت آن در وبلاگ فوق دعوت به عمل می آورد.

باتشکر مدیریت وبلاگ

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 21 / 6 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

پورتال هیچ و پوچ شهرداری شهر دبیران !!!

چند سال پیش شهرداری دبیران در اقدامی جالب وب سایتی را راه اندازی کرد که اقدامی تحسین بر انگیز بود ولی با گذشت حدود 2 سال از راه اندازی آن تا به حال هیچ مطلبی در آن نگاشته نشده و جای بسی تعجب می باشد که چرا شهرداری دبیران که توانایی مدیریت و به روز رسانی نداشته با صرف هزینه ای اقدام به ایجاد آن نموده است .

آدرس پورتال شهرداری شهر دبیران : dabirancity.ir

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 21 / 6 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

دورنمایی از شهر دبیران

تصویر از یکی از وبلاگهای شهر دبیران دانلود شده است

وبلاگ آقای کریم کاظمی که خیلی مطالب جالبی داره

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 21 / 6 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

قلعه مخروبه و در حال تخریب شهر دبیران

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 21 / 6 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

جدیــــــــــــــــــــــــــــــد . . . . . . . جدیـــــــــــــد . . . جدید

 دوستان گرامی به زودی لیست قیمت لب تاپ و کامپیوتر موجود در شیراز به صورت هفتگی و آپدیت شده جهت اطلاع شما دوستان گرامی در این وبلاگ قرار می گیرد

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 21 / 6 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

اختلاف در بین شورای شهر دبیران

چندی است که بین شورای شهر دبیران اختلاف افتاده است کسی به کسی نیست اختلافات قبیله ای که سالها است از بین رفته بود دوباره به وجود آمده است شهرداری دبیران مسئول نداره و کسی به کسی نیست معلوم نیست چه کسی آن را اداره می کنه هر کی فکر پست و مقام واسه خودش و اقوام خودش هست هیچکس به فکر پیشرفت شهر نیست وضعیت راههای ارتباطی خسویه به دبیران و همچنین دبیران به دو راهی جهرم بسیار خرابه ، یه روز شایعه می کنن ایستگاه راه آهن رو می خوان ببرن شهر پیر ، یه بار میگن آب رزک در مرحله بعد به مردم دبیران می رسه ، نه یه امکانات درست و حسابی توی شهر داریم نه کسی به فکرمون هست . شورا ها ی اسلامی به جای اینکه دنبال این باشند که شهر دبیران رو بخش کنند که خداییش حقش هست که البته میگن توابع نداره مگه قم توابع داشت که اونو استان کردن ، تازه می تونیم از نیروهای عشایرمون استفاده کنیم و اونها رو در چند جا اسکان بدیم که حداقل تو یه سال دو سال دیگه بتونیم کاری کنیم ، به جای اینکه به فکر آوردن مراکز آموزش عالی ازقبیل دانشگاه آزاد و پیام نور باشند خوشحالند که هنرستان رو آوردند  ، حالا هی بازهم بپریم سر هم ، دودش تو چشم خودمون میره بیایید اختلافات رو کنار بگذاریم و با هم متحد شویم و به سوی آبادانی شهر دبیران گام برداریم .

موفق باشید . خوشحال می شم نظراتتون رو بگذارید . . .

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 17 / 6 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

تاریخچه شهر دبیران
شهر دبیران باجمعیتی حدود 19۰۰۰ نفر از توابع شهرستان زرین دشت واقع در استان فارس است. این شهر بین شهرستانهای لار و جهرم و فسا واقع می‌باشد. دارای اب وهوای گرم همراه با محصولات گرم سیری و غلات است. ازنظر موضوعات انسانی بیش از نیمی از مردم آن عرب زبان از ایلات خمسه هستندکه از زمان سیاست رضا خان مبنی بر اسکان عشایر وکاهش قدرت نظامی انها دراین شهر اسکان یافتهاند.که البته اعراب خمسه در تمامی شهرها و روستاهای استان فارس و حتی استانهی همجوار سکونت گزیداند. که البته شهرستان فسا محل سکونت اکثریت انها می‌باشد.ازنقاط دیدنی این شهر به امامزاده شاه علمداروقنات بسیار دیدنی و اسیابهای ابی که مربوط به دوران بسیار دور است می‌توان اشاره کردکه البته علاوه بر منظرهای طبیعی به قلعه‌ای که در کنار این شهر ومربوط به عصر صفویه می‌باشد نیز می‌توان اشاره کرد.از نظر راهای ارتباطی این شهر در موقعیت خوبی واقع می‌باشد وراه ارتباطی شهرستانهای زرین دشت و لارستان وخنج وجهرم وداراب می‌باشد .  از نظر پتانسیل‌های طبیعی، خاک منطقه دبیران حاصلخیز است ولی به دلیل کمبود آب و عمق زیاد آب زیر زمینی، بیشتر زمینهای آن به صورت دیم ویا بایر است. از محصولات عمده ان می‌توان به هندوانه وذرت وگندم و جو خرما وسایر محصولات گرمسیری می‌توان اشاره کرد این شهر از زمانهی قدیم دلاوران زیادی از عرب وفارس به خود دیده است.اعراب این شهر که شجره خود را به شیخ جابر انصاری میرسانند از زمانهای دور به صداقت وراستی وسادگی مشهور بوده واز مریدان ایت الله لاری مرجع تقلید وقت به شمار می امدند که از اول جوشش انقلاب اسلامی نیزروحیه انقلابی داشته وبا ایجاد تظاهرات ودرگیری با ماموران رزیم شاهنشاهی اولین شهید در شهرستانهای زرین دشت وداراب را نثار انقلاب وامام کردندودر زمان جنگ تحمیلی نیز بیشترین بسیجی را در سطح شهرستان به جبهه‌ها فرستاده که از نضر تعداد شهدا وجانباز و ازاده نیز دارای بشترین امار نسبت به شهرستان است.البته با تمام مطالب فوق این شهر مورد بی مهری شدید مسئولان شهرستان قرار گرفته است .یکی از آثار باستانی و قدیمی شهر دبیران قلعه معروف به کهنه می باشد قلعه باستانی شهر دبیران که قدمت ان به دوران صفویه میرسد که به مرور زمان تخریب شده و فقط یک نمای کلی از ان به جا مانده است که دیدن ان خلی از لطف نیست

 

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 15 / 6 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

گاز رسانی به شهر دبیران
گازرساني به شهر پير و شهر دبيران دراستان فارس آغاز شد
 روابط عمومي شركت گاز استان فارس اعلام كرد : گازرساني به شهر پير و دبيران از توابع شهرستان زرين دشت در استان فارس آغاز گرديد.
گازرساني به شهر پير و دبيران دراستان فارس آغاز  شد
بنا به گزارشهای دريافتي ،باانتخاب پيمانكارعمليات اجرايي پروژه گازرساني به شهرپير و شهر دبيران بااحداث 22 هزار متر لوله گازرساني و احداث خط انتقال فولادي و خريد و نصب و راه اندازي يكدستگاه تأسيسات تقليل فشار آغاز شده است. 
اين پروژه در مجموع هزينه اي بالغ بر 14 ميليارد و 337 ميليون ريال به خود اختصاص خواهد داد كه اين مبلغ از محل بودجه هاي عمراني گاز استان فارس تأمين و پرداخت خواهد شد

منبع : dabiran2.blogfa.com/post-30.aspx

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 15 / 6 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

معرفی شهر دبیران

معرفی شهر دبیران

 

شهرستان زرین دشت که در اوایل سده ۲۱ میلادی از شهرستان داراب جدا شد شامل دو بخش مرکزی و ایزدخواست و  سه شهر حاجی‌آباد ( مرکز شهرستان)، شهر دبیران( در فاصله ی۳۲ کیلومتری) و شهربیر ( در فاصله ی۱۶ کیلومتری) است و جمعیت شهرستان حدود نود و پنج هزار نفر است

 

شهر دبیران

مردم آن بیشتر به کشاورزی و دامداری مشغولند. بسیاری از مردم این شهر در کشورهای حوضه خلیج فارس مخصوصا امارات متحده عربی مشغول به کارند. بیشترین درختی که در این شهر یافت می‌شود  درخت خرما می‌باشد که در زبان محلی به آن مخ و نخل هم می‌گویند که این درخت هم به نوبه خود دارای انواع مختلفی می‌باشد اعم از شاهیونی، گنتال، پرکون، پیارم، لشت، خاصیون و ... مهم‌ترین منطقه کشاورزی  زمینهای اطراف شهر دبیران است و تولیدات عمده آن گندم، ذرت و هندوانه ‌است که از این نظر در شهرستان مقام اول را دارد.شهر دبیران جدیدابه راه ارتباطی بین شهر ستان‌های داراب-لار-جهرم وزرین دشت در امده‌است که فاصله شهرستان‌های مزکور به نصف کاهش یافته‌است مردم این شهر بیشتر عرب زبان و ازاعراب خمسه ساکن دراستان فارس هستند . فاصله این شهر بامرکز استان ۲۵۵ کیلومتراست. از نظر جغرافیای درجنوب شرقی فارس بین شهرستانهای داراب-لار-جهرم-فسا واقع شده‌است. این شهرستان دارای هوای گرم می‌باشد . شهر دبیران داری توابعی مانند شاعلمدار- دشت خاک و همچنین مناطق عشایری از قبیل جوخاری - کنج کریمی - چهار کوه - آبگرم و ... می باشد که زیر نظر تعاونی عشایری شهر دبیران می باشند . همچنین روستای دهنو تا چندی پیش از توابع شهر دبیران بود که به دلیل تقسیمات جدید کشوری از این شهر جدا شد.

شهر دبیران بین طولهای جغرافیایی ۴۶ ۵۸ ۵۳ تا ۴۰ ۰۱ ۵۵ و عرضهای ۳۱ ۰۰ ۳۸ تا ۲۵ ۳۶ ۲۸ قرار دارد و از کل مساحت آن ۴۰٪ مناطق کوهستانی و تپه ماهور و مابقی دشتی و پست می‌باشد این شهر در جنوب شرقی استان فارس قرار دارد .

متوسط بارندگی سالیانه بر اساس آمار سی ساله 245/4میلی متر می‌باشد متوسط درجه حرارت نیز 22/7 است . حداکثر نزولات جوی در ماههای دی و بهمن نازل می‌شود وجود سایتهای مناسب آنغوزه از مهمترین پتانسیل‌های بلقوه‌است که با مدیریت صحیح و برنامه ریزی اصولی می‌توان براحتی آنرا وارد چرخه اقتصادی شهرستان نمود .ساختار و سازندهای زمین‌شناسی عمدتا مربوط به دوران دوم و سوم زمین‌شناسی بویژه متاثر از گروه فارس (میشان، آغاجاری و گچساران) می‌باشد.

منطقه دارای دشتهای موازی با کوهستانهای نسبتا منظم است اقتصاد مردم بیشتر وابسته به طبیعت موجود است به طوریکه از جمعیت ۱۹۰۰۰نفری شهر بیش از ۸۰٪ از این جمعیت وابسته به منابع طبیعی می‌باشند دامپروری و کشاورزی رونق نسبتا مناسبی دارد.

در این شهر 50000 راس دام وجود دارد که تمامی آنها به منابع طبیعی وابسته‌اند به لحاظ صنعتی توسعه نیافته و از نظر معدن نیز فقیر می‌باشد شهر دبیران در دسته مناطق خشک دسته بندی می‌شود و از نظر معدل درجه حرارت 22/7، معدن باران سالیانه 245/4، ایرناکی ۶۵-۴۵ روز ماکزیمم مطلق درجه حرارت 47/7 در مردادماه، مینمم درجه حرارت 2 در دیماه – پتانسیل تبخیر سالیانه 3649/1 میلی متر می‌باشد.

شهر دبیران با توجه به وضعیت خاص زمین‌شناسی به لحاظ منابع و سفره‌های زیر زمینی بسیار فقیر بوده و همچنین بر اثر بهره برداری بی رویه غیر مجاز علاوه بر کمیت، کیفیت این منابع را نیز به شدت تحت تاثیر قرار داده‌است در راستای تغذیه این سفره‌ها تعداد ۵ طرح تغذیه مصنوعی انجام که طرح تغذیه

با اکتشافاتی که در برخی از مناطق  دبیران صورت گرفت آثاری بدست آمد که حکایت از بازگشت قدمت این منطقه به دوران سامانیان دارد، اکنون این آثار بدست آمده در موزه پارس (زندیه) شیراز نگهداری می‌شود .

این شهر از نظر فرهنگی در قبل از انقلاب وضعیت بسیار مطلوبی داشته و یکی از وقایع مهم فرهنگی که مردم شهرستان همیشه از آن بعنوان یک افتخار یاد می‌کنند، شرکت در انجمن انصار به همراهی حضرت آیت ا... مرحوم سید عبدالحسین لاری در انقلاب مشروطیت می‌باشد.

 این شهر اولین شهید را در شهرستان تقدیم انقلاب اسلامی کرد

منبع : dabiran2.blogfa.com/post-36.aspx

  

نويسنده: dabiran1 تاريخ: 15 / 6 / 1385برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

***برای سلامتی امام زمان صلوات*** مدیر وبلاگ

نويسندگان

آخرین اخبار آی تی
لينکهاي ویژه

جستجوي مطالب

© All Rights Reserved to dabiran1.LoxBlog.Com | تمامی حقوق وبلاگ متعلق به شهر دبیران می باشد


Powered by
IP2Location.com